VÄLKOMMEN TILL ZOORETT

Den här veckan har jag jobbatjobbatjobbat.
Kim har varit med om lite tråkigheter (big understatement) så vi har hoppat in åt höger och vänster för att butiken inte ska stå tom.
Extra-tjejen Sanna insåg till slut att skolan tog lite för mycket tid (i alla fall av den tid hon behövdes hos oss) och slutade för några veckor sedan, och då kom Matilda 2 in i bilden. Matilda 2 (eller Gubben i lådan som vi först tänkt att hon skulle få heta) har också fått jobbajobbajobba och det var en himla tur att vi hittade henne eftersom Jannica jobbar halvtid på dagis också.
Dessutom hade hon blivit erbjuden jobb på både Vero Moda och Vila (alltså är hon förmodligen världsbäst på att skriva CV) men hon gjorde det enda rätta och valde oss. Tackar.

Apropå jobbet så hade jag en oväntad besökare inne i butiken idag.
En stackars liten fågelunge hade tagit sig upp till oss på andra våningen och spatserade omkring bland skohyllorna. Jag fick lite panik och ringde vakterna, som blev ganska fascinerade men tyckte att jag skulle ringa fastighetsskötaren istället.
En halvtimme senare dök en galen gubbe med en håv i handen upp, men då hade min nyfunna vän promenerat iväg till Akademibokhandeln. (För er som aldrig haft ett fågelbesök kan jag säga att det varar inte i en halvtimme.)
På bokhandeln hade de i alla fall lyckats skicka ut honom genom balkongdörren, så den sagan slutade förhoppningsvis lyckligt.

Detta var förresten inte första gången vi hade oväntat djurbesök; för några månader sedan sprang Jannica omkring som ett pucko, beväpnad med ett skohorn och en liten hink, och jagade en stackars liten mus som tagit sig upp från varutunneln (typ tre våningar ner och med en miljon låsta dörrar alternativt en kodstyrd hiss i vägen).
Men denna historia har jag för mig att jag redan delat med mig av, så där fanns det inte så mycket mer att berätta.

Apropå något helt annat så närmar sig flytten med stormsteg. Vitvarorna är beställda, tapeterna har kommit och jag har börjat fundera på ett datum som passar bra för inflyttningsfest.
Jag tror det blir finemang.

Någonting annat som närmar sig är min 23-årsdag. Jag hade inte tänkt så mycket på hur gammalt det låter förrän jag läste inlägget Matilda skrev igår, då hon fyllde 23. (Grattis igen assface.)

Men 23 är nog inte så farligt ändå.
I alla fall inte enligt tjejen på Pluto i lördags.
Sabina utbrast inne på toan (eftersom det liknade en fritidsgård där inne) att vi kanske var för gamla för att vara där.
Då frågade en tjej som såg lite äldre ut hur gamla vi var, fick 22 till svar och utbrast att hon minsann var 26.
"MEN VAD FAN GÖR DU HÄR?!" skrek en överförfriskad tjej under handtorken.
Så vi har nog några år kvar.

(Ifall ni undrar vad jag önskar mig så vill jag ha en sådan här, den här, det här och de här ->  i storlek 36*. Thanks!)

(* länken ville inte riktigt fungera men de finns på H&M:s hemsida för den som tycker att jag kanske inte behöver men har gjort mig förtjänt av dem.)





(Den här bilden skulle Timmy förmodligen kalla "Två små dvärgar på fest" eftersom allting alltid heter någonting med "två små dvärgar" när jag och Sabina är i farten. Exempelvis "Två små dvärgar åker till Björnön", "Två små dvärgar springer på stan" eller "Två små dvärgar delar på en pizza".)

Imorgon ska två små dvärgar kanske dricka lite vin med en tredje dvärg som heter Jannica, men det tar vi då.

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0