DAN FÖRE DOPPAREDAN

Idag är det nästan som 23 december.
Jag har velat gå och lägga mig nu i flera timmar (trots att jag aldrig kommer kunna somna) bara för att sedan vakna imorgon och få ta emot världens bästa julklapp.
(I själva verket är det dock inte den 23 december, utan den 11 maj, och julklappen är lägenhetsnycklarna till Statorvägen 5, alltså ingenting vi fått i present.)
Imorgon klockan tio ska vi infinna oss på banken för att dels betala hela lägenheten (eller rättare sagt låta banken betala för det och istället ta lån på hela skiten, i alla fall tills Bomansgatan 18 E är såld), dels få nycklarna. Innan det ska vi ha hämtat Jannes slip-/spackel-/målarlåda, men efter att vi varit på banken är det alltså raka vägen till nya cribbet!

Hittills har vi ägnat veckan åt att hämta och betala tapeter/spackel/klister/färg, säga upp bredbandsabonnemanget (bara nästan tre månader för sent), betala vitvarorna (som kommer på fredag), fundera på vilket bredbandsabonnemang vi ska ha nu (och även bestämma att vi ska ha hemtelefon eftersom det kostar typ ingenting), fixa försäkring, ringa om parkering och slutligen sälja diverse fonder åt höger och vänster så att vi kan finansiera det här kalaset.

Imorgon blir det alltså inget jobb, utan bara massa andra trevligheter. På torsdag jobbar jag kort dag eftersom vi har öppet som på en söndag, och på fredag har jag mitt trevliga 13-16-pass. Helgen blir, efter att jag jobbat maj månads första två, ledig. Jätteskönt och jättepassande nu när vi har lite att pyssla med.

Påminn mig om före- och efter-bilder, för det här ska dokumenteras!




WOHOOO!



Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0