MAKEOVER!




De här sötnosarna har stått i min garderob i några månader, aldrig använda av den enkla anledningen att det inte riktigt är säsong än.
Jag har sedan jag köpte dem funderat på hur de skulle se ut i blått/svart istället för blått/trä och igår gjorde jag slag i saken.
Fram med målarfärg, tidningspapper och sminkpensel som aldrig används och så här supersnajsigt blev det:




Nu funderar jag mest på om jag borde måla om klacklapparna också, eller skippa det och istället bara gå och klacka om dem.
Men det är ju en världslig sak.

Apropå makeover så har även vår lilla lya fått sig en sådan.
Mäklaren var här igår och tog lite bilder och inför det tänkte vi att det kan vara smart att börja flytta ut lite grejer så det inte ser ut som en lagerlokal här.
(Efter att Timmys föräldrar rensat ut först mormor Ellys hus och sedan sitt eget, har vi fyllt på våra 43 m² med ännu mer grejer som "kan vara bra att ha någon gång".)
Sju flyttkartonger senare var lägenheten någorlunda rymlig igen, men jag kan meddela att varenda en av de 89 m² vi får på Statorvägen kommer behövas..

Apropå nya lägenheten så var vi idag ute på turné igen, denna gång tittade vi på badkar och tapeter.
Badkarsletandet gick ganska bra, dock är det svårt att komma någon vart när vi inte har de exakta måtten på badrummet.
Tapetletandet gick sådär. Jag börjar nästan önska att det bara fanns tre-fyra olika tapeter att välja mellan, eller att någon kunde komma hem till oss och säga vad som skulle passa bäst överallt. Någon som känner sig manad?

(Annonsen på lägenheten kommer förresten ut på internet imorgon eller på fredag, och visningar är lite löst inplanerade till nästa lördag och tisdagen efter det. It's on!)

Anyways, nu blir det sängen och sedan tidig uppstigning eftersom jag och Kim ska på utbildning i Stockholm imorgon. 07.30 går tåget och jag kommer vara tröttare än döden, men det gör ingenting eftersom jag kanske kommer ha tid att springa in och krama Frida!
Jävla Josse jobbar för långt från stan så hon får vara utan.

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0