LONG TIME, NO BLOGG

(Herregud vad tiden alltid går fort när jag precis skrivit någonting här.)

Helgen i Stockholm blev precis som vi hoppats; återföreningen med 80% av Åkesson Norra (och senare med 90% av familjen Westerberg/Svensson/Hallberg) var både efterlängtad och mysig (trots att pappa saknades hela helgen), maten på Maestro var så god som vi minns den (om inte godare), mormor och morfar var så söta och skruttiga som ett par på 80+ kan vara, Bounce var (inte helt oväntat) helt sinnessjuka, bilfärden till Sollentuna gick bra men blev lite stressig när tiden rann iväg och lillasyster satt och skrek svordomar i baksätet, och återseendet av Frida och Josse var lika kärt som vanligt.
Och självklart behövde jag inte fälla upp mitt nyinköpta paraply en enda gång på hela helgen (vilket jag vid närmare eftertanke kanske borde vara tacksam för).

Idag har jag varit ledig och tillsammans med Timmy (som gjorde prov i skolan och sedan kom hem och var ledig med mig) tillbringat dagen i tvättstugan, på Elon, på Runes Färger, på två möbelaffärer som jag aldrig kommer ihåg vad de heter, och slutligen i bilkö eftersom alla västeråsare verkar sluta jobbet samtidigt (och även ta samma väg hem).

Resultatet av detta kringflängande blev att vi nästan är klara med tapetvalen
(det blir lite sånt här ->  i hallen,
lite sånt här ->  på fondväggen i sovrummet,
kanske ett sånt här ->  trevligt litet träd i en annan del av hallen,
och sånt här -> i köket),
och vet ungefär vilka vitvaror vi vill ha och vad det kommer kosta.
Bra.
Heja oss.

(Jag försöker inte vara jättehemlig med tapeterna och bara visa minibilder som ingen ändå ser, utan man kan faktiskt klicka på dem och då få se lite större bilder..
Man kan även behöva tippa datorn lite bakåt när man tittar på de vita, eftersom man knappt ser mönstret annars.
Tippa datorn lite bakåt tycker jag dock bara att man ska göra om man sitter med en bärbar, annars kan det bli knepigt.)

Om två veckor håller vi nog på och tapetserar för fullt, eventuellt kommer jag behöva en påminnelse om hur kul det faktiskt är med nya (och självvalda) tapeter just då, så då är det ju bra att jag har det nerskrivet.
Nu har ju i och för sig Janne anmält sig som kandidat till posten som Timmys tapetserarkompanjon, så jag kanske inte ens behöver lägga mig i det där.
Jag kanske kan åka till IKEA istället och låtsas att vi har alla pengar i världen och kan köpa vad som helst?

Imorgon står jobb och middag på schemat.
Tre timmars jobb med Kim och grillmiddag hos Wässman och Anneli som bor där ute i det där som jag alltid glömmer vad det heter.
(Jag har faktiskt bara varit där en gång så det gör inget.)

På lördag planeras det sedan för en tjejgrillfest som kan bli alldeles smashing. Om vädret är med oss och jag kan förtränga att jag jobbar på söndag så blir det nog ganska bra.

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0