LONDONTOWN

Hemma från en nothing but smashing långhelg i London. Trots att vi missade en del obligatoriska turistgrejer så har vi hunnit med en hel del på våra två och ett halvt dygn där borta.

Vi har gått sinnessjukt många kilometer varje dag, druckit öl på (minst) 500 olika pubar, umgåtts med (och guidats av) lillasyster och Victor nästan dygnet runt, promenerat genom Regent's Park till London Zoo, sett, hört och fascinerats av engelska fotbollsfans, snabbshoppat på Oxford Street (ett par skor, två koftor, ett par solbrillor och 14 par strumpor för cirkus 300 kronor på Primark, vilka ska med nästa gång?), gått till Madame Tussaud's och vänt när vi såg kön och priserna, gått längs Themsen och spanat på The Eye och "den där jävla klockan" som även kallas Big Ben, sovit med kläderna på eftersom hotellet var mysigt men även iskallt, blivit lite virriga av trafiken som ju är lite koko där borta (det är de dock medvetna om och har därför skrivit med stora bokstäver "LOOK LEFT" eller "LOOK RIGHT" på asfalten vid varje övergångsställe), och slutligen, trots onda föraningar, flugit helt problemfritt med Ryanair.




Med Londonresan i ryggen är det nu dags att styra upp sommarens tjejvecka i utlandet.
Planeringen går sådär, men engagemanget är det minsann inget fel på.




Imorgon väntar jobb och det känns, efter att hittills ha jobbat 14 timmar denna månad, både trevligt och väldigt på tiden.
Eftersom jag har varit lite seg i skallen hela dagen (kan vara de sista rundora i baren igår kväll som gör sig påminda, men jag väljer att kalla det jetlag) borde jag gått och lagt mig typ klockan nio.
(Istället somnade jag i soffan vid 18 och vaknade strax efter 21. Tillbaka i vardagen, med andra ord.)

Hej då.

Kommentarer
Postat av: elin

hahahaha du är så rolig, skrattar mig harmynt åt dig ibland!

2010-04-12 @ 17:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0