BUSY BUSY BUSY

Gårdagen var kanske världens mest effektiva dag.
Jag vaknade (nähä?), åt frukost, for till sjukhuset och lämnade plasma (kom dit kvart över elva, laddade upp med två muggar apelsinjuice, satte mig i stolen, blev ihopkopplad med maskinen, gjorde mig redo att för tredje gången börja läsa min medhavda bok men vred istället huvudet mot TV:n som mest verkar finnas till för att bidra med bakgrundsljud men vilket program var det som precis började om inte TOP MODEL? Min lycka var gjord), kom hem och vände eftersom jobbet kallade, ruschade dit och jobbade tre timmar, kom hem och snabbstädade med Timmy eftersom det var dags för visning nummer tre (dittills hade de tidigare gått åt skogen och det gjorde även denna), diskuterade efteråt hur vi ska bli av med Bomansgatan 18 E nu när vi konkurrerar med ungefär 100 andra tvåor (..) här i stan, for till Friskis och svettades i en timme men sket i stretchen eftersom Desperate Housewives börjar samma tid som passet slutar, stressade ändå förbi på Coop eftersom jag inte är ett fan av att vakna när det inte finns någon frukost, störtdök i princip genom brevinkastet in framför TV:n lagom till DH (med det menar jag att jag hade väldigt bråttom och nästan inte hann låsa upp dörren), masskonverserade med fyra tjejer via sms (tur att jag skickar gratis för annars hade det nog gått några hundra där) och bokade till slut en vecka med dessa fyra tjejer i utlandet.




Så där.
Det var gårdagen.

Den här dagen har inte varit lika innehållsrik.
Lunchgympan med Angelica följdes av fyra timmar på jobbet och efter det har jag inte gjort mycket värt.
Ätit, tittat på TV, väntat på att Nelly ska öppna sin Midseason Secret Sale, pratat med mamma och slutligen funderat lite på hur morgondagens ledighet bäst förvaltas.

Apropå att inte jobba så har jobbveckan hittills varit över förväntan.
I måndags fick vi blommor av en tjej som var så nöjd med servicen att hon inte visste vart hon skulle ta vägen (eller jo, det visste hon, hon gick ju och köpte blommor). Det var trevligt.
Idag fick jag dessutom ett litet paket av Kim som tack för att jag "gör hennes arbetsplats så rolig och bra" eller något sådant. Trevligt det med.





Nu ska jag dricka upp oboyen och under tiden kan ni ju fundera på hur gärna jag vill ha de här.
Om någon springer på dem någonstans så fyller jag faktiskt år om en månad och en vecka.
36:or blir bra.

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0