RUNDA UPP FÖR SJUTTON!
Om det är någonting jag har svårt för så är det snåla människor.
(Jag gillar i och för sig inte heller bittra eller dryga människor, men det tar vi någon annan gång.)
Julen är i alla fall ett bra exempel på när dessa snåljåpar visar sig lite oftare än vanligt.
(Även om deras motsatser också syns lite oftare då, heja heja.)
Just nu kör vi, Gina Tricot och MQ ett samarbete med Röda Korset, som innebär att vi alltid frågar kunden om han/hon vill runda upp en eller två eller hur många kronor det nu kan vara kvar till nästa tio- eller hundratal kronor. Eftersom de flesta priser slutar på 99 handlar det oftast om att runda upp en krona.
I min värld, och lyckligtvis i de flesta andras, finns det bara ett svar på den frågan.
Men sedan finns det folk som, när de köper ett par stövlar för 1399 kronor, funderar lite grann, och sedan svarar nej.
Hur fungerar tankeverksamheten hos dessa människor? Hur köper man stövlar till sig själv för 1399 kronor och sedan tycker att man inte har råd att ge EN SPÄNN till bättre behövande?
Tur att de flesta är medvetna om hur världen ser ut och inser att om man ger bort en spänn lite hit och dit och då och då så bidrar man faktiskt till något ganska stort.
Hittills har Röda Korsets Runda Upp-kampanj dragit in drygt nio miljoner kronor.
9 000 000 kronor.
Det är ju helt sinnessjukt mycket pengar. Och varenda krona av de miljonerna är enstaka kronor som folk har rundat upp.
(Nu vet jag ju i och för sig inte hur lång tid det har tagit.. Om det är under den nuvarande kampanjen så är ju det alldeles utomordentligt, och om det är under de senaste tio åren så är det ju fortfarande nio mille, och det kan man nog alltid se som en vinst..)
That's about it.
Hej då.
(Jag gillar i och för sig inte heller bittra eller dryga människor, men det tar vi någon annan gång.)
Julen är i alla fall ett bra exempel på när dessa snåljåpar visar sig lite oftare än vanligt.
(Även om deras motsatser också syns lite oftare då, heja heja.)
Just nu kör vi, Gina Tricot och MQ ett samarbete med Röda Korset, som innebär att vi alltid frågar kunden om han/hon vill runda upp en eller två eller hur många kronor det nu kan vara kvar till nästa tio- eller hundratal kronor. Eftersom de flesta priser slutar på 99 handlar det oftast om att runda upp en krona.
I min värld, och lyckligtvis i de flesta andras, finns det bara ett svar på den frågan.
Men sedan finns det folk som, när de köper ett par stövlar för 1399 kronor, funderar lite grann, och sedan svarar nej.
Hur fungerar tankeverksamheten hos dessa människor? Hur köper man stövlar till sig själv för 1399 kronor och sedan tycker att man inte har råd att ge EN SPÄNN till bättre behövande?
Tur att de flesta är medvetna om hur världen ser ut och inser att om man ger bort en spänn lite hit och dit och då och då så bidrar man faktiskt till något ganska stort.
Hittills har Röda Korsets Runda Upp-kampanj dragit in drygt nio miljoner kronor.
9 000 000 kronor.
Det är ju helt sinnessjukt mycket pengar. Och varenda krona av de miljonerna är enstaka kronor som folk har rundat upp.
(Nu vet jag ju i och för sig inte hur lång tid det har tagit.. Om det är under den nuvarande kampanjen så är ju det alldeles utomordentligt, och om det är under de senaste tio åren så är det ju fortfarande nio mille, och det kan man nog alltid se som en vinst..)
That's about it.
Hej då.
Kommentarer
Postat av: Anette Åkesson
Åh, vad det är roligt att se ditt engagemang för andra, oavsett om det gäller bergsgorillor eller upprundningskampanjer! Keep going, my darling!
Och nu är det snart jul, så vi får rå om dig en liten stund. Vi räknar dagarna, timmarna, minuterna ...! Kram från mamsen
Postat av: Anonym
wooord!!!!!
Trackback